En idé som jag fick...

Just nu så känns det som att vi kan avskaffa allt vad advokater, domare, åklagare och ja, hela rättsväsendet eftersom att döma, anklaga, fria och fälla görs ändå via Facebook, Twitter och andra sociala medier.
Läskigt hur männsikor beter sig ibland...och det värsta är att man upptäcker att man har den del av dom som sina vänner. Helt plötsligt så visar sig vännens riktiga sida genom en uppmaning i ett mail, en statusuppdatering eller inbjudan till en grupp som går ut på att förfölja, döma eller visa negativa åsikter om något.

Jag har också åsikter men jag väljer vem, vad och framför allt hur jag delar med mig av dom. Jag vill inte att någon i min familj, mina vänner och andra nära och kära ska bli uthängda i sociala medier så med andra ord vill jag inte heller vara med om att hänga ut någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0