Jag vet att jag inte är ensam

Vad är det som gör att jag i slutet av varje månad kollar hur mycket pengar vi har kvar tills lönen kommer och bara får någon slags "tvångstanke" att jag måste göra av med dessa pengar innan lönen kommer? Jag kan handla vad som helst men måste på något sätt leva sista dagarna innan lön på ruinens brant.

Jag vill vara den människan som har kvar pengar då lönen kommer och ha ännu mer pengar efterföljande månad men jag får nog ta lite terapisamtal för att klara av något sånt ;)

Det som tröstar mig är att jag är absolut inte ensam som gör så...Nej då..jag är omgiven av människor som precis som jag vet att det kommer nya pengar varje månad så nu gör vi allt vi kan för att bli av med de stackarna som är kvar. De ska ju inte behöva sitta ensamma på ett konto när de så lätt kan omvandlas till nya kläder, en blomkruka, ett Ikea-besök ja, you name it. Så tänker jag i alla fall. Ingen ska behöva känna sig ensam och inte behövd. Så jag ska nog ut och se om jag kan hitta något att lägga mina ensamma slantar på :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hahahaaa, du är bara såå kul:))...själv har jag ingen erfarenhet, har liksom aldrig kommit dit. Pengarna tar slut långt långt innan lön, utan att jag behöver anstränga mig. Kraaam fina vän!

2011-04-03 @ 22:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0