Min egen lyxfälla

För något år sen brakade ju allt...Vi la ner en firma och hej bara vad alla ville ha sina pengar snabbt. Varför hade ingen berättat att det kostar så mycket mer att avveckla en verksamhet än att starta den? ;) Lång historia kort, kronofogden mätte ut våra löner i fem månader, fick göra avbetalningsplaner till höger o vänster på sånt som inte gått så långt som till fogden...Detta var sommaren 09...Nu är det tre gånger kvar att betala på den sista avbetalningsplanen! Vi har klarat detta! Till och med kunnat börja spara en summa varje månad. Tyvärr har ju detta drabbat våra barn ganska hårt men de har också lärt sig saker som jag hoppas att de kommer att ha nytta av på vägen. Bland annat så har båda lärt sig vikten av att spara och det viktigaste av allt...Om man inte har pengar för att köpa något så lånar man INTE till det. Man sparar för att köpa det! Nu ser jag fram emot att ha en massa pengar över varje månad och framför allt att kunna SPARA! Vill aldrig mer handla något på kredit eller låna pengar till något som inte är nödvändigt!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Toppen jobbat !! Härlig känsla kan jag tro !!

2011-02-03 @ 09:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0