Och imorgon...

...tänkte jag, precis som alla andra måndagar börja ett nytt hälsosammare, mer träningsinriktat liv. Och varje vecka så spricker det någonstans.

Jag älskar mat, jag älskar coca-cola och jag älskar snacks och annat onyttigt. Men jag inser ju att för att må bättre än vad jag gör idag så måste jag göra något åt det hela. Mina knän värker på en gång nu och jag vet att det har att göra med att jag ökat nåt kg.

Hur kul är det att komma till jobbet och se att vår duktiga kallskänka bakat kärleksmums, chokladbollar, brownies och sen bara titta på det?! Tyvärr så är det ju det jag måste göra. Speciellt eftersom jag börjar jobba 22 eller 23 på kvällen och det är definitivt inte en bra tid att äta på.

Den här gången, den här veckan ska jag klara det...Bara äta nyttigt och ta mig tiden att motionera. Vi får väl se hur många dagar det tar innan jag är tillbaka i gamla vanor. Tyvärr så känns det som att joggingturen igår gjorde att jag blev lite småförkyld men hoppas innerligt att det bara är inbillning.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Man får o kan äta bara man gör av med mer än man stoppar i sig, du är ju inte kraftig enligt mig och du motionerar ju varje vecka.

2011-02-13 @ 15:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0