Snö

Jag älskar alla fyra årstiderna på sitt sätt men nu börjar jag känna att i den här delen av landet så är vintern för lång i år. Blev lite halvdeppig när jag åkte till jobbet igår kväll och det började snöa och sen har det fortsatt oavbrutet. I och för sig riktigt fina stora flingor men nu räcker det!

Uppvuxen i den norra delen av Sverige kommer jag ihåg hur kul vi hade på vintrarna. Åkte skidor, både utför och på längden. I området som jag växte upp i spolades två isbanor, skolan och den på fotbollsplanen precis ovanför vårt hus. Man åkte skoter, pimplade, åkte pulka  och hade så kul. På vårvintern tog man renskinnet och grävde ner sig i en snögrotta med varm choklad och bara mös. Vintrarna var på många sätt roligare än somrarna.

Men nu längtar jag sjukt mycket efter vår!



Här är en bild på mina rosor som fått ge namn till bloggen, Flora Danica...Längtar så att dessa fina oranga rosor ska blomma igen i min trädgård!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Aha,där fick jag förklaringen:))

2011-02-15 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0