Vuxenpoäng

Jag har precis lagt in alla räkningar för februari månad både manuellt och i min kassabok (sååå vuxenpoäng).
Kassaboken kom egentligen till för att kunna visa den ointresserade mannen och barnen "så här mycket utgifter har vi den här månaden så kom inte och gnäll efter en ny såg eller så..."

Positiva ekonomiska saker denna månad:
* Elräkningen sjönk med nästan en 1000-lapp
* Mobilräkningarna sjönk (barnen fick surfabonemang på Tele 2 och det blev billigare än kontantkorten)
* Sista gången vi betalar på ett lån
* Det lönade sig att binda räntan vilket jag panikgjorde förra månaden och har redan sett att jag tjänat på den
* Efter den 25...bara två gånger kvar att betala på två inkassoärenden
* Vi kan lägga nån 1000-lapp mer på sparande (vuxenpoäng att tänka spara och inte handla)

Negativa ekonmiska saker denna månad:
* Elräkningen fortfarande ruskigt hög
* Bilreparation som förmodligen tar hela vår sparkassa + lite till...

Klockan är nu 08:08, verkstaden öppnade kl 08:00...tycker de kan ringa snart då och säga vad kostnaden kommer att bli...Jag tycker nämligen att min bil är prio 1 när jag lämnar in den....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0