Dubbelmoral

Upptäcker av en slump att många av mina vänner på FB är med i grupper som är mot mobbing vilket är helt ok. Jag personligen går inte med i sådana grupper mer av princip för att det har liksom blivit för mycket av dom. Ungefär på samma sätt som "sätt det här på din status om du har finaste barnen/mamman/syrran/kusinen/snorkråkan/illern och gud vet vad..."  Jag älskar alla i min familj och har världens finaste barn men känner inte något behov att att sätta det som en FB status tre gånger om dagen.

Men nu till dubbelmoralen...Hur kan man gå med i en grupp som är mot mobbing och samtidigt gå med i grupper som pekar ut personer som mördare, pedofiler, rasistiska grupper eller grupper som heter Hata NN ...För mig är det också mobbing, att hänga ut och sprida rykten om personer på internet. Att prata illa om människor i en FB grupp är lika illa i mina ögon som att mobba någon på en skolgård.

Tyvärr så tror jag att det så kallade internethatet kommer att öka. Så lätt att gömma sig i cyberrymden och inte behöva stå för sina handlingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0