Energitjuv

Fick ett telefonsamtal igår som resulterar idag till en migränhuvudvärk som inte är av denna värld. Kul att sen gå och jobba natt speciellt när telefonsamtalet rörde jobbet.

Vår vd sa till mig förra året: "Vi är inte här för vår egen skull utan för våra gästers skull" när jag hade en kommentar över ett rent ut sagt uselt schema. Men det gäller tydligen inte längre... I alla fall så ska vi som jobbar natt finnas för gästernas skull men inte dagpersonalen. Skulle däremot vår receptionschef jobba nätter så skulle det säkert vara tvärt om...

Tyvärr så tar sånt här väldigt mycket av min energi. Jag har ingen som helst lust att gå och jobba på de villkoren. Vi på natten ställer upp på städ, servis, konferensservice etc men vad får vi tillbaka...Jo att dagpersonalen får vara ledig på helgen medan vi ska jobba över på morgonen för att ställa undan en frukost.

Nu skulle jag behöva en jäkla lång promenad för att bli av med energitjuven men det får jag vänta med helt och hållet. Ligger med knät högt och softar i soffan. Kommer nog snart att få liggsår;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0