Återigen förvånad

Förvånas ännu en gång över hur människor fungerar. Läser i Aftonbladet om en 23-årig kille som tagit läsarbilden som vunnit 7100 kr. Det är en bild på en bil som brinner för att den precis krockat med ett tåg. 2 personer omkommer i den olyckan. Vet inte vad jag tycker är mest osmakligt, allt skicka in bilden över huvudtaget eller Aftonbladets reporter som intervjuar killen och börjar med att gratulera honom...

Jag tycker att det är så sjukt osmakligt av kvällstidningarna att har börjat uppmana privatpersoner att skicka in bilder och kontakta dom om "de är på plats" när något händer. Det är inte första gången heller som  inskickade bilder av olycksfall och andra tragedier blir belönade. Inte en tanke på att anhöriga kan ta illa vid sig. Jag skulle i alla fall tagit väldigt illa vid mig om någon gratulerades och även fick betalt för om det hade varit mina anhöriga som omkommit i tågkrocken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0