Storhandla

Förra helgen skickade jag min man att storhandla för jag orkade bara. Dottern 13 år och sonen 15 år åkte med för det skulle ju handlas billiga Converse på Coop...

Sonen säger två dagar senare: Mamma, jag vill aldrig mer storhandla med pappa, det är ju ett straff!. Och Dottern är snabb att hålla med. Hahaha, det var ju därför jag stannade hemma!

Det finns inget värre än att storhandla eller ja, handla över huvudtaget med mannen. Han ska verkligen titta på ALLT. Har jag skrivit mjölk på listan så måste han ju kolla om det finns andra märken än det vi brukar handla och gärna prova det märket som kostar 22 kr litern bara för att det är en glad kossa som blivit mjöklad istället för vanliga Arla där en ganska menlös kossa blivit mjölkad.
Hyllorna med exotiska varor från andra länder kan ta en halvtimme att gå igenom med önskemål om att prova det mesta "när vi har råd"...
Det finns sen inget värre än när han köper saker som ser goda ut eller som han vill prova för att de ser spännande ut och sen så ligger det i skafferiet eller i kylskåpet och ruttnar. För det var inte så gott eller spännande som han trodde ifrån början och sen kostade det en halv månadslön också....

Så tro mig, det finns anledningar till varför jag mer än gärna åker och storhandlar helt själv. Jämför med att handla med mannen så är det avkoppling på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0