Stolt

Den stoltheten man känner när man hör något bra om sina barn är obeskrivbar. Igår läste jag ett omdömme från sonens engelskalärare och gick som på små moln. Idag kom omdömmet från läraren i idrottsprofilen. Sonen fick ju lite panik när han insåg att han bara skulle ha en timme gympa i veckan under gymnasietiden så han hoppade raskt på handbollsprofilen och har bara varit med i tre veckor men får högsta omdömme. Tårar av glädje och stolthet bränner bakom ögonlocken på mig just nu.

Dottern som får kämpa för att överhuvudtaget uppnå godkänt i ämnen kom hem igår, hur glad som helst och berättade att hon fått vg i två kurser, en i no och en i so. Då rann tårarna av glädje och när jag ser den enorma glädjen i hennes ögon av att hon lyckas gör att jag skulle kunna kram om henne och aldrig släppa taget! Tack för Kunskapsskolan och bra engagerade lärare!

Själv fick jag ett samtal igår och det är en anställningsintervju på G....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0